2009/08/28

Reykjavik Culture Night







I have never seen so many people in Iceland. Through the whole day there were music and art everywhere. We were invited to play for the architect exhibition. The way we perform deconstructs the form of music into pure sound and compose our own original form which I think can be related to architecture. It was a very interesting experience for me to improvise using unique instruments and to allow my soul to speak out to the public. My deep feelings arouse and I expressed the anger and sorrow of the suffer in this world. Iceland is going through a serious economic crisis. I have learned from the people in Iceland that the pleasure of ones hope and dreams can bring people together and lighten up the darkest night. The love and care for each other seemed to grow more then ever and I understood deeply that it is what we need the most in this world.

こんなにも大勢の人をアイスランドで見た事はありません。一日を通して音楽とアートが至る所で行われていました。私達は、建築の展示会に演奏を行う様に招待を受けました。私達が行う演奏方法は、音楽を純粋な音に解体し、独創的な構造を構築するというもので、建築と共通しているのだと思います。ユニークな楽器を使い即興し魂の声を大衆に届けるという私にとってはとても興味深い経験でした。深い思いが目覚め、この世で直面する苦しみに対しての怒りと悲しみを表現しました。アイスランドは深刻な経済危機を経験してます。アイスランドの人々から、希望と夢の喜びが人々を繋げ、もっとも暗い夜に光をもたらすのだと学びました。お互いを思う愛と思いやりが今迄にない程増している様に思い、そしてそれは私達がこの世の中にもっとも必要なものなのだと感慨深く思いました。