2009/12/14

Alfred Stieglitz




Alfred Stieglitz

 He was born to a German-Jewish family in1864. He studied his photography in Berlin under Hermann Wilhelm Vogel, the inventor of the orthochromatic film. He was particularly interest in the functional, scientific aspect of photography. However, After reaching the technical limits of photography, Stiegliz began to look for new methods of exposure and processing. Together with Joseph T Keiley, he invented "pure photography", using the gelatin process. His pictures were taken form his own perception not like the traditional photography. His main subjects at that time were the city of New York, architectural aspects of its buildings.
 In 1905 He opened the Gallery 291 in New York with Edward Steichen to open the American art world to the European avant-garde scene. When he shot "The steerage" in 1907 he knew that this would influence the future development of photography. He later wrote that this introduced a new era of seeing because it concerned both relationship of forms and deep human feelings.
 In 1917, he met Georgia O'keeffe, a photographer and later his life companion.  Stieglitz took many photographs of Georgia O'keeffe. The way he shot O'keeffe set a new standard in portraiture. They searched for the objective truth through photography which brought pure directness to the audience.
 He managed in his gallery more on idealistic photography than commercialized. Stieglitz mainly saw himself as a photographer who wanted to convey what he saw.


 彼は、ドイツ-ユダヤ系の家族のもと1864年に誕生した。写真を整色フィルムの発明家のHermann Wilhelm Bogelの元ベルリンにて学ぶ。彼の写真に対する興味は主に機能や科学的な方面であった。しかし、写真の技術的な限界に到達してから、新しい露光と現像方法を探し始める。そして、Joseph T Keileyとゼラチン現像の”Pure Photography"を発明する。彼の写真は伝統的な写真ではなく、彼独自の認識のものから撮影された。当時彼が取り組んでいたものは、ニューヨークの街、建築の構造であった。
 1905年アメリカのアート世界をヨーロッパのアバンギャルドシーンに開くためGallery 291をEdward Steichenと共にニューヨークにオープンした。彼が 1907年に"The steerage"を撮影した際に、この写真が後世の写真発展に大きな影響を及ぼすであろうと確信していた。彼は後に、この写真が視る行為に対しての新しい時代への誘いとなった書いている。何故なら、構造と人間の深い感情とが同時に考慮されているものだからであった。
1917年、彼は写真家で後に彼の同友となるGeorgia O'keeffeと出会う。StieglizはO'keeffeのポートレートを沢山撮った。 彼のO'keeffeの撮り方は新しいポートレートの撮り方になっていった。彼らは、対象の真実を写真を通じて探求しありのままの真っ直ぐさを視るものに訴えた。
 彼のギャラリーではコマーシャル的なものではなく、主に観念的な写真を扱っていた。Steiglizは主に自分は見たありのままを伝える写真家であると考えていた。